wyszukiwanie zaawansowane
Strona główna » Zwroty

Zwroty

Konsument ma prawo odstąpić od umowy sprzedaży internetowej bez podania przyczyny w ciągu 14 dni od otrzymania przesyłki zgodnie z ustawą z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta (Dz.U. Poz. 827).  Do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem.
W przypadku odstąpienia od Umowy Sprzedający nie ponosi kosztu odesłania Towaru. Jeżeli jednak Kupujący wybrał sposób dostarczenia produktu inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedającego, Sprzedający nie jest zobowiązany do zwrotu Kupującemu poniesionych przez niego dodatkowych kosztów.
Podmioty nie będące konsumentami w myśl art.22 1k.c. nie mają prawa do zwrotu nabytego towaru, czyli  w przypadku zawarcia Umowy sprzedaży jako firma/przedsiębiorca prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość w ramach tzw. 14 dniowego zwrotu nie przysługuje.  Przysługuje im natomiast prawo do rezygnacji z zamówienia zanim zostanie ono przekazane do realizacji.
Od dnia 1 stycznia 2021 roku postanowienia dotyczące Konsumenta stosuje się także do osoby fizycznej zawierającej umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje konsumentowi w odniesieniu do umów:
  • jeżeli Sprzedawca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedawcę utraci prawo odstąpienia od umowy
  • w której przedmiotem świadczenia jest Produkt nieprefabrykowany, wyprodukowany według specyfikacji konsumenta lub służący zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb
Nabywca, odsyłając towar, zobowiązuje się zabezpieczyć go w odpowiedni sposób tak, aby nie uległ on uszkodzeniu w transporcie.
Nabywca chcący zwrócić towar odsyła go na wcześniej ustalony adres.
Prosimy w takim przypadku o zamieszczenie w przesyłce pisma informującego o chęci zwrotu wraz z danymi zamawiającego, którego wzór można pobrać tutaj:
Formularz zwrotu towaru - Salenet
Sprzedający zapewnia możliwość złożenia oświadczenia o odstąpieniu od umowy drogą elektroniczną wysyłając skan oświadczenia na adres e-mail: biuro@salenet.pl.

Przejdź do strony głównej
Korzystanie z tej witryny oznacza wyrażenie zgody na wykorzystanie plików cookies. Więcej informacji możesz znaleźć w naszej Polityce Cookies.
Nie pokazuj więcej tego komunikatu